După Război ….

…. lumea nu mai era la fel. Încheiat pe 2 septembrie 1945, al Doilea Război Mondial a lăsat milioane de refugiaţi fără locuinţă, economia Europei în prăbuşire şi 70% din infrastructura industrială europeană distrusă. Totuşi, cea mai mare daună era cu siguranţă cea morală.

Petrică Râpeanu a supravieţuit celui de al Doilea Război Mondial. De fapt, el a fost printre cei 14 supravieţuitori din cei 200 de aviatori de elită a României. După război, Petre a ajuns directorul aeroportului Băneasa[1], în acea vreme singurul aeroport al capitalei.

După război, Neti a avut un copilaş foarte frumos şi pe care ea şi Lizica l-au iubit foarte mult. Din păcate, sărmanul băieţel s-a îmbolnăvit de meningită[2], care, pe vremea aceea, nu putea fi tratată. El s-a stins din viaţă la trei ani. Cât au suferit Ana şi Eliza! Durerea lui Neti a fost foarte mare însă, ea va mai găsi puterea să mai facă încă doi copii.

După război, Eliza şi Ion Vişan şi-au refăcut, cât de cât, avuţia. Totuşi, aceasta nu a avut să supravieţuiască plătirii preţului pe care românii vor fi nevoiţi să-l plătească pentru încercarea lor eşuată de a-şi reîntregi ţara. Deşi România întorsese armele împotriva germanilor pe 23 august 1944, acest lucru nu va fi suficient în ochii statelor învingătoare, S.U.A.[3], Marea Britanie şi Uniunea Sovietică, pentru ca să nu o considere altceva decât un stat duşman învins.

            Pentru România, nu a fost nimic de sărbătorit la încheierea celui de al Doilea Război Mondial, pentru că acesta o va lăsa timp de peste patru decenii în bezna unui sistem la fel de odios ca nazismul împotriva căruia a fost dus războiul. Despre ce vorbesc? Vorbesc despre comunismul impus de U.R.S.S.[4], în a cărui gheare ne-au lăsat englezii şi americanii după ce ne-au bombardat.

După război, România a căzut sub influenţa comunismului care, cum a spus liderul comunist Mao Zedong, “nu este iubire”, ci “un ciocan” folosit “pentru a zdrobi duşmanul”…

 


1 = astăzi Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa – Aurel Vlaicu. Primele zboruri în zona Băneasa au fost efectuare de pilotul francez Louis Blériot pe un hipodrom particular. În 1912 este înfiinţată tot în Băneasa prima şcoală de zbor din România, iar aerodromul devine aeroport. Inaugurat în 1920, aeroportul este unul dintre cele mai vechi aeroporturi din lume. Aeroportul a fost sediul Companiei de Navigaţie Aeriană Franco-Română, una dintre primele companii de transport aerian din lume. În 1947 începe construirea noii clădiri a aerogării Băneasa, deschiderea ei având loc în 1952.

2 = boală infecţioasă care constă în inflamarea meningelor, care se manifestă prin dureri de cap, vărsături, înţepenirea cefei şi febră. Cuvântul provine din francezul “méningite”.

3 = acronim pentru “Statele Unite ale Americii”.

4 = acronim pentru “Uniunea Sovietică”.

Despre Tudor Vişan-Miu

Homo sum, humani nihil a me alienum puto.
Acest articol a fost publicat în I. Eliza Laslo. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s